12 Ocak 2016 Salı

Blog Tüyoları | Kalıcı bağlantı oluşturma

kalici baglanti olusturma
Kalıcı bağlantı

Kalıcı Bağlantı


Merhabalar, blogger'da bulunan ve sizi, Google'da çok iyi yerlere getirecek kalıcı bağlantı özelliğini biliyor muydunuz?



Kalıcı Bağlantı Özelliği Ne İşe Yarar?


Biliyorsunuz, Google link olarak Türkçe karakterleri desteklemiyor. Biz başlıkta, ı, ş, ö, ğ gibi Türkçe karakterler kullandığımızda bunlar linkimizde görünmüyor ve SEO açısında kötü bir imaj sergilemiş oluyoruz.

Oluşturduğunuz başlık sizin linkiniz olduğundan, Türkçe karakterlerde desteklenmediğinde kötü çuvallıyoruz. Tabi Seo Title ayarınız yapmasaydık. Yapmasaydık diyorum çünkü artık seo title özelliğine gerek kalmadan, blogger'ın uzun bir süre önce çıkardığı kalıcı bağlantı ayarı mevcut. Bu özellik ile kısa yoldan, yazılarınızı Google için anlamlı bir hale getirebilirsiniz. 


Kalıcı Bağlantı Oluşturma


Hemen yazı yazmak için yeni kayıta tıklıyoruz. Sağ tarafta kalıcı bağlantıyı görüyoruz, Özel kalıcı bağlantıyı seçtikten sonra, görüyorsunuz, aralarda "ı" harfleri çıkmamış. 


kalici baglanti olusturma
Kalıcı bağlantı


Bunları hemen ingilizceye uygun bir şekilde "i" harfine dönüştürüyoruz. Kelimelerin arasına da mutlaka tire ekliyoruz. Tamamlandı diyerek bu işi burada bitiriyoruz :)


kalici baglanti olusturma
Kalıcı bağlantı


Otomatik kalıcı bağlantıyı seçerseniz yine Türkçe karakterler desteklenmeyecektir. Her yazınızda mutlaka özel kalıcı bağlantınızı oluşturun.  



Önceki:

Blog Tüyoları: Fotoğraflarınızı etiketliyor musunuz? yazısına da göz atabilirsiniz.


Sevgilerle...

Merve'nin evinden






24 yorum:

  1. Ben hep Türkçe karakter kullanırım, hiç dikkat etmiyorum böyle seylere. Teşekkürler bilgi için

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İngilizceye uyarlamak şart maalesef, rica ederim ;)

      Sil
    2. Sımdı kullandım tüyonuzu. Turkce karakterlı baslıgın lınk adını dedıgınız gıbı degıstırebıldım.

      Sil
    3. baktım şimdi, evet çok güzel olmuş ;)

      Sil
  2. Yeni başlayan bir blogger olarak bu bilgi benim çok işime yarayacak. Çok teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Baştan önlem almak iyi olur sizin için, rica ederim ;)

      Sil
  3. Çok güzel bir bilgi tebrik ederim szi çok güzel anlatımınız var.

    YanıtlaSil
  4. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  5. Ben de hiç dikkat etmezdim iyi oldu bu paylaşımınız teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  6. ben de özel bağlantı yerine anahtar kelime yazıyordum ..teşekkürler bilgi için :)

    YanıtlaSil
  7. Bilgilendirme için çok teşekkürler...

    YanıtlaSil
  8. blogum olsaydı sizin şu blog önerilerine tek tek bakardım :)

    YanıtlaSil
  9. bunları diğer blogger arkadaşlarınızla paylaşmanız ne kadar güzel, herkes aynı değil tebrik ederim sizi

    YanıtlaSil
  10. Tesekkür ederim çok yardımcı oldun :) Senin blogunu çok seviyorum ya çok tatlı yorum yapmasam da bakıom hep :) Bu arada yazı tipin nedir çok hoş duruyor sölersen sevinirimm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim ;) blog yazı içerisindeki yazı fontum verdana ;)

      Sil
  11. Ara sıra kaçırsam da bende dikkat ediyorum. Şimdi yazıyı okuyunca son yazılarımı kontrol etmeye gidiyoruuummmm ...:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yayınlandıktan snra tekrar düzeltilmiyor maalesef :(

      Sil
  12. Türkçe karakterlerin google'a etkisi hep merak ettiğim bir konuydu. Yayınlandıktan sonra düzeltilmediğini öğrendiğimde iyi oldu... Faydalı bilgilendirme için teşekkür ediyorum:)

    YanıtlaSil