19 Şubat 2016 Cuma

OBA Makarna | İtalyan usulü ton balıklı makarna



OBA Makarna | İtalyan usulü ton balıklı makarna
İtalyan usulü ton balıklı makarna 

Oba Makarna'ya göndermiş olduğu kocaman paket için teşekkürlerimi sunarak, yazıma ve muhteşem tarifime, makarna püf noklarına başlıyorum ;)

Güzel ve lezzetli makarna nasıl yapılır? sorusunun açıklamasını yazımda bulacaksınız kızlar. Makarna ve makarna soslarını çok severek tüketen biri olarak, İtalyanların püf noktalarını ayağınıza getiriyorum :)

Lezzetli makarna yapmak için bazı püf noktalar mevcut. Bunların dışında sos benim tarifim, artık evinizde neler varsa ekleyebilirsiniz :)



Sonucu beğendiğim tarifleri paylaştığımdan tek kelimeyle muhteşem bir tarif, yorgun olduğunuz zamanlarda veya canınız makarna çektiğinde kısa sürede yaparak hemen deneyimleyebilirsiniz.
OBA Makarna | İtalyan usulü ton balıklı makarna
Oba Makarna

Lezzetli makarna yapmanın püf noktaları


  1. Makarnayı bol suda ve ısınması yeterli değil, foku fokur suda haşlayın
  2. Makarna suyuna tuz attığınızda tamamen eridikten sonra makarnayı ilave edin.
  3. Makarna suyuna herhangi bir yağ eklemeyin, hamurlaşma yapar. 
  4. Makarnayı süzdükten sonra kesinlikle soğuk suya tutmayın.
  5. 8-10 dakikadan daha kısa süren makarna kaliteli makarna değildir. Tam zamanında oluyor ve tane tane bir şekilde göze çok hitap ediyor. Tavsiye ediyorum.
  6. Son olarak makarna tabağınızı kaynar sudan geçirerek sıcak olmasını sağlayın ve 10 dakika içerisinde bitirin ;)

Ton balıklı makarna tarifi

Malzemeler

1 paket oba makarna
1 kutu konserve ton balığı
1 tane soğan
2 şer tane kırmızı, yeşil, sarı biber
4 tane domates
3 diş sarımsak
pulbiber
kara biber
bir tutam fesleğen ve tuz

Ton balıklı makarna yapılışı

Soğanları tavada kavurmaya başlıyoruz ve üzerine biberleri, sarımsakları ekliyoruz. Hepsi kavrulduktan sonra minik minik doğradığımız domatesleri ve baharatlarımızı ekleyerek kavurmaya devam ediyoruz. Piştikten sonra, suyunu süzdüğümüz ton balığını ekliyoruz, ton balığı tuzlu olduğu için tuzunu kontrollü bir şekilde ekliyoruz. Ve son bir karıştırarak olayı tamamlıyoruz.

OBA Makarna | İtalyan usulü ton balıklı makarna
İtalyan usulü ton balıklı makarna 
Taze pişirdiğimiz makarnanın
 üzerine ekleyerek, sıcak sıcak servis yapıyoruz.

Afiyet olsun...
Sevgilerle...
Merve'nin evinden...

32 yorum:

  1. Ay canım çekti yaa oldu mu şimdi:) Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  2. Ton balıklı makarna sosunu denememiştim hiç ama enfes görünüyor :) Makarnanın her türlüsünü çok severim :)

    YanıtlaSil
  3. harika görünüyorrr ellerine sağlık mervecim

    YanıtlaSil
  4. ellerine sağlık bu saatte olmadı şimdi, suyu koydum :D :F

    YanıtlaSil
  5. Bu lezzeti sevmeyen bu manzaraya bayılmayan yoktur.

    YanıtlaSil
  6. Ellerine sağlıık :)) İtalyan makarnalarını merak eden biri olarak, çok güzel göründü gözüme :D

    YanıtlaSil
  7. eline sağlık bebeğim ton balıklı salatan da mikemmel oluyo <3 :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ehehe pratik şeyleri severim :) saol canım :*

      Sil
  8. çok lezzetli ellerinize sağlık merve hanım :)

    YanıtlaSil
  9. Makarnayı bile güzel yapmayı beceremem ki bakıyım bu puf noktalarının bir kısmını biliyorum benim sorunum sosta galiba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet canım, sarımsak ve bol domates makarnayı çok güzelleştiriyor ve baharatlar olayı tamamlıyor :)

      Sil
  10. Ellerine sağlık canım süper görünüyor.

    YanıtlaSil
  11. Aslında balığı severim makarnayı da severim. Ama ton balıklı makarna çok itici gelmiştir her zaman hiç yapmadım. Lakin diyette olduğumdanmıdır nedir bilmem ağzımın suyu aktı şu an ımmh olsa da yesek dedirten bir tarif olmuş :) Elinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) aynısını kuzenimde söyledi, lakin çok beğendiler :) diyeti bozmayalım, bende yapıyorum ama tadına bakanlardanım sadece :)

      Sil
  12. Ellerine sağlık afiyetler olsun

    YanıtlaSil
  13. merhaba merve seni izlemedeyim bende yeni blog açtım destek olursan sevinirim takip ederek. bayansekerr.blogspot şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
  14. merhaba merve seni izlemedeyim bende yeni blog açtım destek olursan sevinirim takip ederek. bayansekerr.blogspot şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben seni ilk günden beri izliyorum canım ;)

      Sil
  15. Makarna seven biri olarak tarifi not aldım :)

    YanıtlaSil