24 Aralık 2016 Cumartesi

Ahşap karpuz supla yapılışı

Ahşap karpuz supla yapılışı
Ahşap karpuz supla 
Merhabalar :)

Bugün karpuz supla yapımını göstereceğim. Beyaz suplaya göre yapımı daha kolay. Çünkü beyaz renk ahşap malzemeyi kapatma konusunda biraz uğraştırıyor. 

Özellikle yazın karpuz şeklinde tabaklarla servis edildiğinde harika duruyor. Sadece supla olarak değil dekor olarakta kullanabilirsiniz. Üzerine parfümleri veya rujları da koyabilirsiniz.


Ahşap karpuz supla yapılışı
Ahşap karpuz supla

Ahşap karpuz supla boyama

Malzemeler:


  • Rich beyaz boya
  • Rich yeşil boya
  • Rich kırmızı boya

Ahşap supla boyama

Tek bir renk yeşil aldım. Kenarlarını yeşile beyaz ekleyerek rengini açtım. Önce iç kısmını kırmızıya boyadım. Sonra en dış kenarını yeşile ve iç kısmını koyu yeşile dikkatli bir şekilde boyayarak suplamızın ön kısmını bitirdim. Taşmalar oluyor onları da küçük fırçalar yardımıyla düzeltebilirsiniz. Çekirdekleri nasıl yaptığıma gelecek olursak ince bir fırçayı siyah boyaya batırrak yan bir şekilde suplaya dokundurup çektim. Asla çizer gibi yapmıyoruz. 

Karpuz supla yapımı bu şekilde oldukça basit. Kendinize hobi arıyorsanız bu tür işlerle uğraşabilir hatta ek gelir dahi sağlayabilirsiniz. Bende fazladan iki yuvarlak supla vardı ne yapabilirim diye düşünerek bu şekilde değerlendirdim. Doğrudan çeyizime de göndermiş oldum. 

Ahşap karpuz supla yapılışı
Ahşap karpuz supla 
Maaliyetine gelecek olursak Rich boyalar yerine göre 5-6TL olarak değişiyor. Yuvarlak suplanın adeti ise 6TL

Ellerimdeki boyadan korkmayın ıslak mendille silindiğinde veya sıcak suyla yıkandığında hemen gidiyor. Eldiven takmayı sevmiyorum. Çünkü hissedemiyorum. Bu tür işlerde biraz kafayı dağıtmak keyifli vakit geçirmek için yapılan işler.

Diğer ahşap boyama yazılarımdan bazıları:


Ahşap mutfak panosu yapımı
Ahşap mutfak askılığı


Sevgilerle...

Merve'nin evinden...




37 yorum:

  1. Harikaa, ellerine sağlık :) Ben bu aralar örgü modundayım. Bitince paylaşacağım :D :D :D Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim canımm.. bende örgü örmeyi çok istiyorum o da evlendikten sonra diye düşündüm :D :D

      Sil
    2. Bu arada boya detayını vermen çok iyi olmuş çünkü bazı kırmızı boyalar net çıkmıyor. Sarı ve kırmızı boyalarda olabiliyormuş... Kırmızı bir boyama yaparsam bu bu markayı alalım :)

      Sil
    3. kesinlikle hepsi birbirini tutmuyor canım ben Rich markasından memnunum ;)

      Sil
  2. Merve igde gördüğümde vay vay diye bakıp kalmıştım, ne kadar da güzel olmuş maşallah, hani komşuda pişer bize de düşmez mi acaba 😹😹😹

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. fenomm 😹😹😹 düşer inşallah bende öyle düşünüyordum 😹 teşekkür ederimm canısııı :))))

      Sil
  3. çok güzel olmuş ellerinize sağlık :) sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. hem çok eğlenceli hem de çk sevimli görünüyor! emeğine sağlık canım benim =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet canımm cn sıkıntısını gidermek için en iyi uğraşlardan bence ahşap boyama ;)

      Sil
  5. Canımm bayıldımm yine döktürmüssün ama <3

    YanıtlaSil
  6. Çok güzel olmuş Merve. Ellerine sağlık.Bende bu tarz şeyler yapmaya başlayacağım İnşallah. Yardımlarını bekliyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinle başla canımm elimden geldiğince yardım ederim sana çok keyif alıcaksın ;)

      Sil
  7. Ne tatlı olmuş emeğine sağlık 😊

    YanıtlaSil
  8. Yaaaa merve çok güzel çok güzel olmuş :):) daha çok şey bekliyorum senden ve yılbaşı çekilişim var blogda bekliyorum tatlım :):)

    YanıtlaSil
  9. bayıldım ne güzel şeyler yapmışsınız tebrikler

    YanıtlaSil
  10. teşekkür ederim Ause'cim bende bu postları yazmasını çok seviyorummm☺️

    YanıtlaSil
  11. Mervecim ellerine sağlık çok marifetli ve yeteneklisin. Seni alan yaşadı şekerim :) 2017 sevdiklerinizle geçireceğiniz harika bir yıl olsun. Sevgiler... neselisusevim.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hahah :) şekerim evet çok sanslı :P çok teşekkür ederimm canımmm hepimiz için inşallah çok güzel bir sene olur

      Sil
  12. wow nice :)
    i folow you :)

    https://gabrysiowetestowaniee.blogspot.com

    YanıtlaSil
  13. Bayılırım emek harcanan işlere bakmaya ellerine sağlık çok şirin olmuş

    YanıtlaSil
  14. Ayy çok güzel olmuş buuuuu 😃 Ellerinize sağlık.Yararlı bir paylaşım olmuş.Hemde çok şirin eşinizle rahatça kullanabilirsiniz 😃Takibime aliyorum sitenizi 🌼

    YanıtlaSil
  15. Çok güzel olmuş Merve emeğine sağlık. Bu tarz işleri çok seviyorum bu aralar bu hobilere zaman ayıramasamda böyle güzel yayınlar sayesinde bilgi birikimi yapıyorum 😊. Zamanım olduğunda bilgim de hazır olsun 😀. Çok teşekkür ediyorum paylaşım için sevgilerimle ❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. rica ederim zehracımm bende bayılıyorum böyle işlerle uğraşmaya elimden geldiğince de yapıyorumm .. faydalı oluyorsam ne mutlu ❤❤❤❤

      Sil
  16. Bayıldım emeğine sağlık 😘

    YanıtlaSil
  17. vaaaay...!
    Harikasın, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  18. çok güzel olmuş ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  19. Bu da bir yetenek tabi, çok düzgün çalışmışsınız. Tebrik ederim. Sizi takibe alıyorum bende beklerim :-)

    YanıtlaSil