20 Aralık 2016 Salı

Yuvarlak ahşap supla boyama ve stencil tekniği


Yuvarlak ahşap supla boyama ve stencil tekniği
Yuvarlak ahşap supla boyama

Herkese merhaba, fırsat buldukça yazmaya devam ediyorum. Bugün size yuvarlak ahşap supla nasıl boyanır? onu anlatacağım hem de yaptığım ahşap supla modelini göstereceğim :) 

İlk boyadığım supla ise: Kalpli ahşap supla


Ahşap supla nasıl boyanır?


Ahşap suplaları hobi malzemeleri satan yerlerden alabilirsiniz. Fiyat olarak ben tanesini 6TL'ye aldım. İstediğiniz renk boya alabilirsiniz Rich markalı beyaz boya 6 TL ve 6 tane supla boyamama yetti.

İlk kat boya sürdükten sonra kurumasını bekliyorum. Kuruduktan sonra üzerini zımparalayıp tekrar ikinci kat boya sürüyorum. İyice kurutmak lazım 3-4 saat bekleyebilir. Üçüncü katta kapatmaya yetti. Daha sonra kenarlarını yine Rich markalı fazlasıyla arttırımlı ürün olan Chrome Metalic boya ile ince fırça sayesinde boyadım. Fiyatı 5TL.

Yuvarlak ahşap supla boyama ve stencil tekniği
Yuvarlak ahşap supla boyama

Tam ortasına 3TL'ye aldığım stencil ile baskı yaparak yine metalic boya ile ponpon fırça yardımıyla boyadım. Burada düz sürmek yerine bastırıp kaldırıyoruz.

Yuvarlak ahşap supla boyama ve stencil tekniği
Yuvarlak ahşap supla boyama
Son olarak ahşap supla verniklenerek doza ve yıkamaya dayanıklı hale geliyor. Çok şık oldu :) Şu sıralar çok moda olan altın sarısı çatal bıçak takımıyla kullanılabilir. 

Metalic boya ile boyadığım yerler simli ve çok güzel parlıyor. 

Toplamda 6 tane suplanın bana maaliyeti 50TL

Tekrar başka ürünleri boyarken kullanılabilecek olanlar: Metalic boya, stencil, Rich beyaz boya

Daha önce yaptığım bazı ahşap boyama faaliyetlerim: 


Ahşap tepsi boyama
Ahşap simitçi tepsisi yapımı
Ahşap gazetelik
Ahşap mutfak panosu boyama

Yuvarlak ahşap supla boyama çok basit olduğu kadar süslemesi ve kendi zevkinize göre boyaması size kalmış. Örnek yukarıya fiyonk ekleyebilir veya farklı stencil ve baskı teknikleri ile tasarlayabilirsiniz.

Bu tarz çalışmalar rahatlatmakla birlikte kendi yaptığınız şeylere bakıp gurur duyabilirsiniz. :)

Instagram:merveninevinden

Sevgilerle...

Merve'nin evinden...

31 yorum:

  1. çok güzel olmuş :) emeğine sağlık

    YanıtlaSil
  2. çok hoş çok zarif olmuş, eline sağlık canım benim <3

    YanıtlaSil
  3. Canım ellerine sağlık harika gözüküyor :)

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel hem de dekoratif bir obje olmuş.Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  5. muhteşem olmuş ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  6. çok güzel olmuş ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  7. The results is really pretty.
    I'm following you back dear :)
    xo
    Sauniya | Find Your Bliss ♡

    YanıtlaSil
  8. Merve'm maşallah diyorum, on parmağında on marifet!.. Çok şık olmuş gerçekten çok beğendim. Ellerine sağlık canım benim <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Blana'mmm işte hep bunlar çeyiz yüzünden yoksa uğraşmam böyle😊😍😘

      Sil
  9. ay merveeee çok hoş ya, gold en bi sevdiğim, ellerine emeğine sağlık! çok da şık, güle güle kullan ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fenomm bende artık gold rengine farklı bakıyorum nasıl asil duruyorr😍😘 teşekkür ederim canımm😊

      Sil
  10. Maşallah canım ne kadar yeteneklisin. Eline, emeğine sağlık. Harika görünüyor gerçekten. Ben bi ara bi supla boyadım ama sanırım yanlış boya seçimimden kaynaklı fırça izleri kaldı çoğu yerde. Ondan sonra bu işte yeteneğim yok deyip bıraktım 🙈 Belki bi gün yine denerim. Sevgiler😊

    www.mrsgoksin.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canımm yanlış fırçadan da kaynaklanıyor ve bir sürdüğün yere çokkez sürme.. Supla ilk kat sürdükten sonra beklet saattlerce birinci kat iyice kurusun sonra ikinci katı sür😘

      Sil
  11. merhaba blogunuzu yeni keşfettim bana da beklerim..:)

    YanıtlaSil
  12. Çok güzel olmuş elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  13. Merhaba,iadeyi ziyarete geldim.Blogunuz çok güzel.Takibe aldım :)

    YanıtlaSil
  14. Çok güzel olmuş... Emeğinize sağlık... Sevgiler...

    YanıtlaSil
  15. Çok hoş olmuş Mervecim ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  16. İade-i ziyaret... Harika bir blog daha tanıdım.:) izle butonunda anlık sanırım bir sıkıntı var yine geleceğim.

    YanıtlaSil
  17. çok teşekkür ederim evet bazen o butonlarda öyle oluyorr😭

    YanıtlaSil