31 Ocak 2016 Pazar

Kalpli ahşap supla boyama

Kalpli ahsap supla boyama
Ahşap boyama


Ahşap Supla Boyama

Bugünün pazar olmasını fırsat bilerek, uzun zaman önce aldığım kalpli ahşap suplalarımı boyadım.
Hava çok ama çok güzeldi, biraz dışarı çıkıp nefes almak isterdim ama, annemle yaptığımız temizlik sonrası halim kalmadı. 

Daha sonra biraz dinlenip suplalarımı boyayıp ortadan kaldırmak istedim. Bir türlü ne renge boyayacağıma karar veremeyince "Rengarenk yapayım bari bahar gibi olsun" dedim :) Kare amerikan servis boyamasını da tek renklerde yapacağım farklı bir tasarımla, onun da yazısı gelecek ;)

Gelelim ahşap supla boyamaya
Kalpli ahsap supla boyama
Ahşap boyama

Ahşap supla malzemeleri


  • İstediğiniz şekilde suplalar
  • Rich akrilik ahşap boyası
  • Rich su bazlı mat vernik

İlk olarak istediğimiz renge boyuyoruz bir kat. Boyadıktan sonra pürüzsüz bir hal alması için, zımparalıyoruz. Daha sonra ikinci katı atıyoruz, oda kuruduktan sonra üçüncü katı atıyoruz. Tamamen kuruduktan sonra tozdan korunması için ve silinebilir olması adına, su bazlı mat vernik ile vernikliyoruz. İşte bu kadar basit, boyarken biraz kollarınız yoruluyor :) Ben farklı olması için bir de seramik fiyonk yapıştırdım silikon tabancası ile. 
Kalpli ahsap supla boyama
Ahşap boyama

Kalpli ahşap suplaların bu halleri beni tatmin etti diyebilirim, rengarenk sofralara bayılırım. Sizde isterseniz tek renk isterseniz fiyonksuz, nasıl arzu ederseniz yapabilirsiniz, istedikten sonra.. ;)

Kalpli ahsap supla boyama
Ahşap boyama
Sevgilerle...

Merve'nin evinden


61 yorum:

  1. harika görünoyorrr eline sağlık canımm

    YanıtlaSil
  2. bunlar çok güzel olmuş bebeğim :) ellerine sağlık rengarenk evin olucak şeker gibi :D

    YanıtlaSil
  3. allahım çok güzel bunlar, evlendiğinde evini çok merak ediyorum mutlaka paylaş bizimle detaylarını :)

    YanıtlaSil
  4. Eline sağlık canım...çok güzeller. Kendi evinde gel senin dokunulkarın olur eminim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. saol canım, inşallah her şey güzel olur ;)

      Sil
  5. ay bayıldım ben bunlaraaa çok şekerlerrrr merve, güzel ve mutlu günlerde kullan.

    YanıtlaSil
  6. Merhaba, blogunuzu takipteyim. Selamlarımla :)

    YanıtlaSil
  7. Çok şeker olmuş. Ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  8. Çok şık gözüküyor :) ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  9. Ellerine sağlık çok güzeller :)

    YanıtlaSil
  10. Çok cici olmuşlar Merve'cim :) ellerine sağlık.. Ayrıca fiyonk cuk diye oturmuş, çok beğendim :))

    YanıtlaSil
  11. Yetenek bu olsa gerek. El beceriniz gayet güzel tebrikler.

    YanıtlaSil
  12. Eline sağlık Merve, harika olmuşlar :) Ben de geçenlerde eski tepsimi boyayayım dedim. Ama fırça izleri kaldı hep üstünde. Yüzeyin pürüzsüz görünmesi ve fırça izi olmasın diye mi törpüledin sen? Bir de benim fırçam inceydi belki ondan kaylaklanıyordur diye düşündüm. Yardımcı olabilirsen sevinirim :) Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim canım, Evet pürüzsüz olması için zımparalıyoruz birinci kattan sonra, tabi bir kat atınca kapanmıyor hemen, ikinci kat daha sürüyoruz boyayı. Gerekirse üçüncü katıda. Kesinlikle fırça ince olmamalı, görseldeki gibi büyük olursa işin kolaylaşır ;) bir de fırçayı çok kaldırmadan boyamaya çalış canım ;)

      sevgilerle...

      Sil
    2. Çok teşekkür ederim canım. Bir de öyle deneyeyim o zaman :)

      Sil
  13. Çook güzel olmuşlar ellerine sağlık Çok beğendim :)

    YanıtlaSil
  14. renklere ayrı suplalara ayrı bayıldım...benim de aklımda var bu şekilde boya yapmak ama cesaret gerekiyor bir de sanırım...Akrilik boya şart mı? ben hiç boya yapmadığım için hiç bilgim yok.ama tamam karar verdim yapacağım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet canım, Rich'in yeni boyası çıktı her türlü ahşap cam gibi malzemeleri boyamak için çeşit çeşit renkleri var onlardan alabilirsin. Çok kullanışlı bir ürün, fiyatı 5-6 TL idi sanırım, sonra istediğin malzemeyi boyayıp, vernikleyebilirsin, cam malzemeler için küçük ponpon fırçalar var onlar da çok iş görüyor ;)

      Sil
    2. Teşekkür ederim 🙂 Camda uygulanması da güzelmiş evde atmaya kıyamadığım birsürü kavanoz ve cips kutuları var hepsi boyanmak için bekliyor :)

      Sil
    3. Ah ne güzeller, o kavanozları ne güzel süslersin ;)

      Sil
    4. Selam mervecim , bugün boya icin birkaç yere baktım.rich bulamadim.candela diye bir marka var.onu alicam sanırım.
      Supla da bulamadim ozel kesim yapariz dediler.fiyatin yüksek olmasindan korkuyorum.sen kaca aldın suplaları

      Sil
    5. selam canım candela'da olur, hobi malzemeleri satan yerlerde çok oluyor, Ben İstanbul Pendik'te kaplan'dan alıyorum 6 TL fiyatları, önceden 5 TL idi iki aydır zamlı, dikkat et fazla verme genelde her yerde fiyatlar bu şekilde canım

      Sil
    6. Burada bi tane dükkan bulabildim bu tarz şeyler satan.ve bana düz mdf kalp kesim için 13 tl fiyat verdi bir tanesine...ben de istanbuldan alayim o zaman

      Sil
    7. aaa çok pahalı demiş canım sana, eminönü tahtakaleden hobi malzemeleri satan yerlerden çok daha ucuza da bulabilirsin. internet adresleri dahi var kargo ile de gelebilir. www.eminonuhobisanat.com adresine bak canım kalp supla 5.90 TL

      Sil
    8. Evet resmen iki katı fiyat vermişler....peki senin kalplerinin ebatını biliyo musun?internetten alirsam dikkat edeyim :)

      Sil
    9. supla veya amerikan servis yazıyorsa canım hepsinin boyutu aynı oluyor, ben benimkisini bilmiyorum maalesef :(

      Sil
  15. Bu boya daha güzel sanırım. Çok beğendim. Elinize sağlık

    YanıtlaSil
  16. elinize sağlık çok güzel görünüyor blogunuzu takibe aldım benimkine de beklerim sevgiler ^^
    tekboynuzlupanda.blogspot.com

    YanıtlaSil
  17. Ellerinize sağlık çok güzel olmuş.Bende yapmayı düşünüyorum da 1 tane rich boya ile kaç supla boyanıyor acaba :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 12 tane boyayabilirsiniz ;)

      Sil
    2. Çok teşekkürler :) baya boyaniyormus , bir taneye zor yeter diye dusunuyordum 😅 her renkten alayım o zaman 😅

      Sil
  18. 3 kat boya! Boya katları çabuk kuruyor mu Merve? Bir iki gün sürermiş gibi geldi bitmesi. Fotoğraflardan gördüğüm kadarıyla boyama çok güzel olmuş. Elinize sağlık :=)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kuruyor canım beş dakikaya, daha hızlı yapmak için saç kurutma makinesi ile bile kurutabilirsin, kuruyan boyaya ikinci kat ve sonra üçüncü kat, çabuk bitiyor ;)

      Sil
  19. Ya bende nasıl yapılıyor kac kere aradım en sonunda bu sayfayı buldum Allah razı olsun ya cok sevindm ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. saolun sizdende. faydalı olduğuna sevindim :)

      Sil
  20. paylaşım için teşekkürler,bi sorum olacak bende bu işe giriştim henuz ilk katı attım ama cok mat sizinkide ölemiydi vernıkle mı bu şekilde parladı birde bnm boyam farklı marka ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kuruduktan sonra ikinci katı at canım, oda az gelirse üçüncü katı atabilirsin. Boyada hangi renk görünüyorsa onu veriyor, evet vernik parlatıyor ;)

      Sil
    2. teşekkür ederim peki verniği de fırça ile mi sürdünüz bide mesela benim yeşilim koyu sizce beyaz karıştırsam açık beyaz yapılabilir mi

      Sil
    3. evet canım vernik fırçam ayrı, boya fırçası gibi ama onunla sadece vernikleri yapıyorum, iki veya üç kat bir saat arayla vernik uyguluyorum. Hem daha parlak oluyor hem de dış etkenlerden suplayı koruyor. Evet boyayı istediğiniz gibi karıştırabilirsiniz. Bende burdaki açık yeşil ve lilaya beyaz karıştırdım.

      Sil
    4. supersin valla çok teşekkür ederim ben sabahtan beri diğer çalışmalarını inceliyorum sana bunlar bittikten sonra bolca soru soracağımm

      Sil
    5. tamam canım istediğini sorabilirsin ;)

      Sil
  21. Merhabaa cok guzel olmuslar ellerinize saglikk.. nasil zimpara kullaniyosunuz normal bildigimiz zimparayla mi zimparaladiniz ??

    YanıtlaSil
  22. Merhabaa cok guzel olmuslar ellerinize saglikk.. nasil zimpara kullaniyosunuz normal bildigimiz zimparayla mi zimparaladiniz ??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. iki numara zımpara ile zımparalıyorum canım, nalburlarda bulabilirsin ;)

      Sil