12 Ocak 2016 Salı

Çıtır Soğan Halkası Tarifi

sogan halkasi
Soğan halkası tarifi

Soğan Halkası


Merhabalar, bugün yine basite kaçarak, soğan halkası yaptım ☺️

Çıtır çıtır bu lezzetli tarife bayılacaksınız. Soğan halkasının yanında soslu tavuk ve patates kızartması da yaptım, hepsi birlikte müthiş oldu. Ama soğan halkasının tadına doyum olmadı diyebilirim.


Tarife geçecek olursak;

Soğan halkası malzemeleri


  • 1 adet yumurta
  • 1 büyük soğan
  • Yarım bardak süt
  • Yarım limon suyu
  • 1 çay kaşığı karbonat
  • yarım bardak un + 4 yemek kaşığı soğanları bulamak için un
  • 1 çay kaşığı pul biber
  • Karabiber, tuz
  • Sıvı yağ

Soğan Halkası Yapılışı

sogan halkasi
Soğan halkası tarifi

Öncelikle sütün içerisine limon suyunu ekleyip, 10 dakika bekletiyoruz.
Bir büyük soğanı, halka halka doğruyoruz. Daha sonra elimizle halkaları ayırıyoruz.
Daha sonra, limonlu süt dahil bütün malzemeleri karıştırıyoruz. Hamurumuz hazır.
4 yemek kaşığı una soğan halkalarımızı buluyoruz, sonra da kızartma hamuruna buladıktan sonra kızgın yağda kızartıyoruz.
Yağını çekmesi için servis yapmadan önce kağıt havluda bekletebilirsiniz, Aksi halde fazla yağlı oluyor

Maydanozlarla süsleyebilir, soslarla yiyebilirsiniz...☺️

Afiyet olsun...

Merve'nin evinden
Sevgilerle...




34 yorum:

  1. off offf ellerine sağlık :) bi tabak uzatabilsen :D

    YanıtlaSil
  2. çok basitmiş bu bu yumurcaklar anında bitirir :) benim mideme dokunuyo soğan istediğim kadar pişirerek öldireyim yiyemiyorum.. sizi ellerinize sağlık, blogunuzu takipteyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet mideniz hassas ise soğan etkiler, teşekkürler ;)

      Sil
  3. biz universite döneminde kızlarla çok yapıyoruz biz karbanot filan eklemedik ama :) acami işi yaptık sanırım

    YanıtlaSil
  4. Elllerine sağlık canım, çok güzel görünüyor. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim canım :)

      Sil
    2. Bunu da yaptım çok güzel oldu soslarla birlikte :)

      Sil
    3. harikasın yaa :) bugünlerde çok maharetlisin :)

      Sil
    4. Hahah sürekli tariflerine bakıp yapıyorum valla sırada Fincan tatlısı var :) :)

      Pratik siparişlerini bekliyorum demiştim hehe !!

      Sil
    5. aa canımm, mutlaka senin için özellikle yazacağımmm en kısa sürede :)

      Sil
    6. Hahah bekliyorum ki :)

      Sil
  5. Hiç denemediğim bir tarif. Yapmak gerek ;))

    YanıtlaSil
  6. Tarifi not ediyorum yapacağım

    YanıtlaSil
  7. Ben de yaptım bunu ancak hiç beğenmedim, mideme dokundu nedense. Dışarıdakiler gibi olmuyor tadı :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. fazla yağlı olduğunda dokunuyor gerçekten, ben ilk yaptığımda ağrıdan uyuyamamıştım. Ama bu tarif aile halkından tam not aldı ;)

      Sil
  8. Hemen denemek istiyoruuumm:))

    YanıtlaSil
  9. Aslında hiç yemedim ama deneyebilirim :)) Ellerine sağlık ^^

    YanıtlaSil
  10. ayy içine düşerim bu soğan halkasnın...fast food yemek için gittiğimde mutlaka alırım.evde de denemiştim ama hüsrandı...şimdi yeniden tarifi görünce aklıma düştü.deneyeyim bir ara :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende bir kaç kez denedim olmamıştı, bu tutunca yazayım dedim :)

      Sil
  11. Ellerinize sağlık Kokusu bloğuma kadar geldi dayanamdım geldim :))))
    Sevgiler ..

    YanıtlaSil
  12. Bayılırım çok güzel görünüyor ellerinize sağlık.blogunuzu yeni keşfettim ve takibe aldım bende beklerim sevgiler :)

    YanıtlaSil
  13. Geçenlerde onedio daki soğan çiçeği tarifini denedim. Sıcakken gayet güzeldi ama evin içini acayip kokuttu. Ki kapıları kapatıp yaptığım halde buram buram yumurta yağ kokuyordu ev.
    Ama tadı güzeldi. Bir kere de böyle deneyeceğim. Yine kokacaktır ama denemeyi hak ediyor sanırım. :) Elinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) :) ben çok kez denedim yılmadım ama bu gerçekten harika oldu ;) şimdiden afiyet olsun

      Sil
  14. Bloğunu yeni keşfettim ve iyiki keşfetmişim:) hemen takibe aldım :) yaptığın çalışmaları çok begendim...ilham veren bir blog...teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim, bende geliyorum hemen ziyaretine :)

      Sil