29 Aralık 2015 Salı

Blog Tüyoları: Fotoğraflarınızı etiketliyor musunuz?

blog tuyolari
Blog fotograf etiketleme

Blog Fotoğraflarınızı Etiketliyor Musunuz?


Blog tüyoları, ipuçları gibi oluşturduğum etiketin içerisine yeni bir tüyo daha ekleyerek, size faydalı olmaya çalışıyorum. Aklıma geldikçe yaptığım, ya da yapılması gereken, blogunuza trafik sağlayan ipuçları vermeye çalışıyorum.

Blog üzerine bugünkü konum "fotoğraf etiketleme". Evet bu tüyoyu kimse kolay kolay vermez arkadaşlar. Bu blog tüyosunu yapanların sayısı da bir hayli az, çünkü fazla bilen yok. Bilenlerde Google'da bir hayli öndedirler ve bunu paylaşmak istemezler. Evet bana çok teşekkür edebilirsiniz, ben sizinle bu önemli tüyoyu paylaşıyorum :)


Siz de blogunuzda, resimleri veya fotoğrafları etiketleyerek daha ileri adımlara geçebilirsiniz. Yabancı bloggerların bir çoğu dahi bu adımı bilmez. Ben blogger sayfamın bu kadar kısa sürede, bu kadar çok okunmasını buna bağlıyorum. Tabi diğer tüyolarımda yakında gelecek. 

Peki etiketlerken nelere dikkat etmeli?, Etiket kısa mı olmalı, İngilizce mi, Türkçe mi olmalı? hepsine şöyle bir göz atalım.

Google tarafından, blogda yazdığımız yazılar zamanla indekslenir. Bu yüzden doğru şekilde yazdığınız yazılar, uyduğunuz kurallar sayesinde, güzide arama motorumuz Google sizi üst sıralara taşıyabilir. 

Güçlü ifade ve güçlü fotoğraflar kullanan bloglar dikkat ederseniz ki çok iyi yerlerdedirler. Etiketlemezseniz tabi ki çok büyük şeyler kaybetmezsiniz ama, etiketleyerekte çok şey kazanabilirsiniz.
Blog tuyoları

Blog fotoğraflarındaki etiket nasıldır?


Yukarıda gördüğünüz gibi mouse ile fotoğrafın üzerine gelerek "Ahşap Poşetlik Boyama" yetiketini görebilirsiniz. Böylece resimlerin neye ait olduğunu, ne anlattığını Google'a belirtmiş oldum. Bu da okunma açısından çok etkili.

Blog tuyoları


Blog Fotoğrafları / Resimleri nasıl etiketlenir?


Blog yazısını hazırlayacağınız zaman fotoğrafın üzerine tıklayarak, özellikler yazısını tıklayın. Ve başlığınızı yapıştırın. Burada Türkçe harflar kullanmaktan ziyade örneğin "poşetlik" yerine ingilizce harfler kullanmak "posetlik" daha iyi. Ama ben çoğu kez buna dikkat etmiyorum. Sonuçta Google eskiye göre kendini fazla geliştirdi. Kelimelerin aralarında boşluk bırakabilir veya "ahsap_posetlik_boyama" şeklinde alt tire veya normal tire kulanabilirsiniz.

Blog etiketleme


Birde fotoğrafa tıkladığınızda "başlık ekle" var bunları ben bazen es geçiyorum ama yapsanız daha iyi tabi :)

Evet bugünkü blog tüyom bu kadar, fotoğrafları kendimiz çekiyor, hazırlama zahmetine giriyorsak kesinlikle bu etiketten faydalanmalısınız ki Google sizin değerinizi anlasın ;)

Sevgilerle...

Merve'nin evinden...

15 yorum:

  1. Çok güzel bir bilgi çokkkkkk teşekkürler

    YanıtlaSil
  2. Güzel bir yazı dikkate alacağım, emeğin için çok saol mervecim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Saol canım, teşekkürler, faydalı olduysam ne mutlu bana ;)

      Sil
  3. bende kısa süre önce öğrenmiştim bu bilgiyi. üşenmedim oturup tek tek bütün fotoğraflarımı etiketledim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi yapmışssınız :) Her bilgi bizi daha ileri götürüyor, Emeğimiz çöp olmasın :)

      Sil
  4. Ben de etiketliyorum her zaman :) Madem adamlar yapmış öyle bir şey, kullanalım değil mi? :)))

    YanıtlaSil
  5. Teşekkürler bilgisayara geçtiğimde bakıyım bakalım yapabilecek miyim.

    YanıtlaSil
  6. vavv bende açtığımda bu tavsiyelere uyacağım

    YanıtlaSil
  7. Bundan da faydalandım çok teşekkürler takibe aldım :)

    http://menfiebrutas.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  8. Kesinlikle çok güzel bir paylasim tesekkurler:)

    YanıtlaSil